חדשות רכב

בדקנו: פתרונות השכרת רכב לטווח ארוך

האם באמת עדיף לשכור לטווח ארוך מאשר לקנות רכב חדש?

יש מי שחושב שעדיף תמיד שהרכב שלכם יהיה בבעלותו. זה נכון במיוחד למי שנולד מתישהו באמצע המאה העשרים, או אפילו בתחילתה, ומושג הבעלות הוא חלק מרכזי בעולם המושגים שלו. אבל דברים משתנים: כלכלת השיתוף הולכת ותופסת תאוצה, מערכות שלמות בעולם נעות לכיוון של אחזקה זמנית, השכרה, שימוש לפי צורך ועוד. אפילו מהפיכת שירותי הענן מייצגת משהו מן הרוח הזאת – כבר אין צורך להחזיק את המידע באופן פיזי אצלכם, על המחשב, על הארד דיסק או כפי שהיה פעם, על דיסקט. אפשר לסמוך על גוגל (או על אמאזון) שיעשו זאת בשבילכם. על תחום הרכב עוברים שינויים דומים. בערים הגדולות ניתן לראות יותר ויותר שירותים המאפשרים שימוש שעתי ברכב (או באופניים), ללא צורך בהשכרה של רכב ספציפי ובוודאי שלא ברכישתו. במדינות רבות פועלות כבר חברות כמו אובר, שמאפשרות לכל אחד להציע את המכונית שלו בתור מונית, ואת עצמו כנהג, לזמן מוגבל. זהו פתרון לא רע למי שרוצה להתנייד למשך זמן קצר בתוך העיר, אך למי שיש לו צורך אמתי בפתרון תחבורתי לזמן ארוך יותר, כמה שבועות או אפילו מספר חודשים, הפתרונות קצרי-המועד האלה לא ממש מספקים, וגם תחבורה ציבורית לא בהכרח נותנת מענה, בוודאי כאשר מדובר בפתרונות הלא יעילים שקיימים בישראל.

 

סוף שבוע לא תמיד מספיק

מה כן עומד על הפרק? השכרת רכב לטווח ארוך. יש כבר מי שמכיר את היתרונות של שכירת רכב לסוף שבוע למשל – והתופעה נפוצה אצל מי שוויתר על שימוש ברכב פרטי, אבל עדיין נדרש לו בימי חופש. לפעמים גם צריך פשוט להעביר משהו ממקום למקום (ואז שוכרים רכב גדול יותר, טנדר למשל), או לבצע איזו משימה אחרת. אבל גם השכרת רכב לכמה ימים לא תמיד מספיקה. לא פעם מוצא עצמו אדם בסיטואציה שבה נדרשת לו מכונית לאורך כמה שבועות, במיוחד בעולם הדינמי של היום. זה יכול לקרות, למשל, כאשר בתקופה מסוימת אנו מארחים אורחים מחוץ לארץ (חישבו על חתונה משפחתית וכל מה שסביבה), ורוצים להעניק להם את החוויה הטובה ביותר. זה יכול לקרות בהקשר של עבודה, כאשר למשך כמה שבועות אנו מטפלים באיזה פרויקט במקום רחוק, ואם בדרך כלל השתמשנו בתחבורה ציבורית, למשל, כעת אנחנו כבר לא יכולים להסתפק בה. גם מצבים בהם הרכב שלנו מושבת ואין לנו שום רכב חליפי הן דוגמה לכך. רכישת רכב במקרה כזה היא צעד לא חסכני, מטופש אפילו.

השכרת רכב

פתרון גמיש, מותאם צרכים

חברת (Buy and Drive (www.buyanddrive.co.il מציעה, בין שאר שירותיה, גם שירות להשכרת רכב לטווח ארוך, על כל היתרונות שבאים אתו. זוהי החלטה שחוסכת כסף, מצמצת מתח, ומאפשרת לשוכר להנות מכל היתרונות של בעל מכונית. כידוע, מכוניות מאבדות מערכן במהירות, ובמקרים רבים שכירה עדיפה מבחינה כלכלית על קניה. ההתעסקות בקניית הרכב ומכירתו גם להם יש עלות של זמן ואנרגיה. אין גם צורך להתעסק בכל הבירוקרטיה המתישה שכרוכה באחזקת רכב פרטי. זוהי סיטואציה גמישה, שניתן לסיים בכל רגע נתון, בהתאם לצרכי הלקוח. כל מה שנוגע לביטוח הרכב, טיפולים בו, תחזוקתו ושדרוגו (אם יש בכך צורך) מוטל על כתפיה הרחבות של Buy and Drive. ההקלה היא עצומה, ואיננה רק כלכלית. כפי שהבינו כבר יזמים רבים בעולם החדש, בעלות על משהו איננה רק כוח, היא גם נטל. לכן, יותר ויותר לקוחות חכמים, מבינים שעדיף להם ללכת על פתרון גמיש, מותאם צרכים, במקום להיכנס לעסקה יקרה ולא כדאית.

רכבי יוקרה להשכרה
חברת ביי אנד דרייב

לבדוק את המים לפני שקונים

בעלי עסקים, אולי יותר מכל אחד אחר, ימצאו ערך מיוחד בהשכרה של רכב לטווח קצר. אם לא מדובר בחברה גדולה, שמחזיקה צי מכוניות ויש לה גם עובדים המטפלים בכך במיוחד, סביר להניח שפתרון של רכישת רכב ייעודי הוא לא הפתרון הטוב ביותר. לעסקים קטנים, שאופי התפתחותם תלוי בגורמים רבים, השקעה ברכב בשלב מוקדם מדי יכולה להוות סיכון של ממש. למעשה, אין שום צורך ממשי להחזיק רכב בבעלות עסק קטן, במיוחד אם העסק עצמו לא מבוסס על הרכב, ורוב העסקים הם כאלה. לא כל מי שמחליט לפתוח חנות אינטרנטית למשל, שמספקת גם משלוחים, צריך לקנות מכונית באופן מידי. עדיף לו הרבה יותר לבדוק את המים באמצעות השכרת מכונית לטווח קצר. הדבר נכון גם למצבים בחברות קטנות ובינוניות, בהן יש צורך בשינוי של מערך ההיסעים, לזמן מוגבל. במקרה שבו מקום העבודה אמון על הסעת עובדיו, ואפילו אם הוא מחזיק כלי רכב ייעודיים לשם כך (בליסינג או בפתרון אחר), השכרה לטווח קצר תענה בדיוק על מה שנדרש, מבלי להיכנס להתחייבויות ארוכות ומסוכנות.

אווטוסטרדה
רגע לפני העליה לכביש

אלוהים נמצא באותיות הקטנות

בדיוק כמו במקרה של השכרת רכב רגילה, גם כאשר מתכוונים להשכיר רכב לטווח ארוך, יש לברר מה בדיוק כוללת העסקה. לעתים נדרשים אביזרים מיוחדים, כמו מושב לתינוק, וחשוב לוודא שחברת ההשכרה מספקת אותם. רצוי גם לבדוק באילו תנאים ניתן להחליף את הרכב במהלך תקופת השכירות. על כל פנים, ב-Buy and Drive תפגשו מגוון אינסופי של רכבים להשכרה לטווח ארוך: מכוניות משפחתיות, רכבים מסחריים, רכבי שטח, רכבי מיני וכל מה שיעלה על דעתכם או נדרש לכם, ותהליך ההשכרה עצמו, האדיב והמקצועי, יגרום לכם להבין שעשיתם את הצעד הנכון.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *