סיקורים

5 יתרונות של רכב חשמלי שכדאי לכם להכיר

כיום כבר לא נדיר לראות על הכביש רכב חשמלי, ובכל זאת נהגים רבים מתלבטים טרם רכישת הרכב הבא שלהם. אלה היתרונות שיעשו גם לכם חשק להתחדש

רכב חשמלי בחנייה
כניסתם של הרכבים החשמליים לשוק הרכבים בישראל מהווה שינוי משמעותי בסוגי הרכישות

שוק הרכבים בישראל ממשיך להתחדש ולהתקדם מדי שנה, אך אין ספק שאחד מהשינויים המשמעותיים שנצפו בו הוא כניסתם של רכבים חשמליים. עד לשנים האחרונות, מכונית חשמלית נתפסה בעיני רבים מאיתנו כחלום רחוק, אבל עכשיו כבר ברור שמדובר במגמה שרק הולכת ומתחזקת. אם עדיין לא יצא לכם לנהוג ברכב כזה בעצמכם, אלה היתרונות שיגרמו לכם לחשוב על חישוב מסלול מחדש:

  1. תרומה לאיכות הסביבה – בניגוד לרכבים הרגילים, רכב חשמלי אינו מזהם בשעת הנסיעה. כך שאם אתם מחפשים דרך אפקטיבית להפחית בזיהום האוויר, קניית מכונית חשמלית היא ללא ספק פתרון טוב. 
  1. מנוע קל לתחזוקה ופחות מועד לתקלות – בשל המבנה שלו, שהוא פשוט יותר ממבנה של רכב רגיל, רכב חשמלי צפוי להיקלע לפחות תקלות ושיבושים. כך שאם אתם קונים מכונית חשמלית, תתכוננו לבלות פחות זמן במוסכים.
  1. שקט יותר – כשמבנה המנוע פשוט יותר וקיימים פחות חלקים שנמצאים בתנועה בשעת הנסיעה, יש גם פחות רעש. יונדאי איוניק 5 החדשה למשל, מכונית חשמל משפחתית מבית יונדאי, היא ידידותית לסביבה, מתקדמת ונוחה לשימוש, וכמובן גם בעלת כל היתרונות של רכבי יונדאי. החל מבלימה אוטונומית, דרך משטח טעינה אלחוטי ועד לעיצוב מרשים. בנוסף לכל היתרונות הללו, יונדאי איוניק מספקת גם את חוויית הנסיעה השקטה ביותר, הודות לעובדה שמדובר על רכב חשמלי.
  1. ה"תדלוק" שלו זול יותר – נמאס לכם לבזבז כל כך הרבה כסף על דלק? טעינת רכב חשמלי תעלה לכם פחות מאשר תדלוק רכב בנזין. 
  • כן, אבל מה לגבי הזמן שלוקחת הטעינה? זמני הטעינה של סוללות רכבים חשמליים הולכים ופוחתים, כך שבמקרה של יונדאי איוניק שהזכרנו קודם לכן, תוכלו להגיע לטעינה כמעט מלאה תוך כחצי שעה, באמצעות שימוש בעמדות טעינה מהירה של 350 קילוואט. 
  • ומה לגבי חיפוש תחנות הטעינה? אז נכון שכיום עדיין קל יותר למצוא תחנות דלק מאשר תחנות טעינה חשמליות. מנכד, חשוב להתייחס לעובדה שישראל היא לא מדינה גדולה במיוחד והמרחקים שהנהג הממוצע עובר הם לא משמעותיים ביחס למדינות אחרות. מסיבה זו, תוכלו להגיע בבטחה אל היעד שלכם גם בתקופה שבה עדיין אין תחנות טעינה חשמליות בכל מקום. 

קיים אינטרס רחב להפוך את השימוש ברכבים חשמליים לנפוץ יותר – כיום, רכישת רכב חשמלי היא עדיין לא עניין של מה בכך. עם זאת, הצורך לעבור לחברה ירוקה וידידותית יותר לסביבה, מהווה תמריץ עבור מדינות רבות לפעול להוזלת ההוצאות הכרוכות באחזקת מכונית חשמלית. כך שקנייה של רכב כזה הולכת ונעשית יותר ויותר משתלמת.

רכב חשמלי אפור
לרכבים חשמליים יש יתרונות רבים, כמו תרומה לאיכות הסביבה ומנוע שקט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *